Teamleder til IT/MILSIK i Beredskabsstyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du sætte rammene omkring it-leverancer, -controlling og den militære sikkerhed (MILSIK) i Beredskabsstyrelsen (BRS)?
Ønsker du at sikre de operative og administrative brugere de bedste forudsætninger for at udføre deres opgaver?
Så er du måske Beredskabsstyrelsens nye teamleder af IT/MILSIK.

Om os

Kontoret Kapaciteter, Sikkerhed og Drift består af ca. 25 dygtige medarbejdere, der er bredt sammensat i forhold til køn, anciennitet og baggrund. Vi er et kontor med fokus på udvikling. Vi tilstræber klart formulerede forventninger til hinanden og god sammenhæng mellem opgaver og ressourcer. Vi værdsætter samtidig faglig sparring, et godt læringsmiljø, kollegialt sammenhold og et personligt engagement i hinanden højt.

I kontoret er der fire teams – ét Materiel og Logistik team, ét DeMars team, ét Etablissement team og ét IT/MILSIK team.
Du kommer, i IT/MILSIK teamet til at lede et uformelt og dynamisk team af tre engagerede medarbejdere. Teamets opgaver spænder fra Militær Sikkerhed (MILSIK), over controlling til intern og ekstern koordination af IT.

Om stillingen

Teamet består af tre medarbejdere:
- Beredskabsstyrelsens Sikkerhedsofficer, med ansvar for den militære sikkerhed
- Beredskabsstyrelsens Autorisationssikkerhedsofficer, med ansvar controlling af roller og brugeradministration
- Beredskabsstyrelsens IT Koordinator, med ansvar for IT forretningsunderstøttelse af de operative og administrative brugere

Som teamleder IT/MILSIK har du det overordnet ansvar for teamets ansvarsområder, og skal aktivt støtte med at sætte rammer, rådgive og koordinere mellem interne og eksterne interessenter.
Du vil få en bred berøringsflade med store dele af Beredskabsstyrelsen, herunder særlig tæt dialog med de andre teams i kontoret.
Du vil repræsentere Beredskabsstyrelsen i koncernfælles netværk, -beslutningsfora og IT-serviceudvalg.
På cyber- og informationssikkerhedsområdet, vil du samarbejde og koordinere med partnerelementet fra Forsvarsministeriets Cyber og Informationssikkerhedsdivision (CID).

Du skal være indstillet på rejseaktivitet, da kontorets aktiviteter er fordelt over hele landet.

Om dig

Vi forstiller os, at du har en baggrund inden for IT, gerne med teknisk baggrund.
Vi ser gerne at du har erfaringer med at lede et tværfagligt team inden for det offentlige, men det sidste er ikke et krav.

Du kan lide at arbejde selvstændigt og turde tage relevante beslutninger inden for de udstukne rammer.
Som person er du servicemindet, opbygger tillidsfulde samarbejdsrelationer og kan samarbejde med kolleger med forskellige baggrunde både internt i styrelsen og på tværs af Forsvarsministeriets koncern. Du er nysgerrig på sammenhænge, har en struktureret og konstruktiv tilgang til løsninger / udfordringer.

Ansættelsesvilkår

Du ansættes og aflønnes efter den til enhver tid gældende overenskomst mellem Skatteministeriet og Akademikere i Staten. Hertil kommer en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning. Alt efter dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg.

Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.

KONTAKT OG ANSØGNING
Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved at kontakt kontorchef for Kapaciteter, Sikkerhed og Drift, Henrik Raatræ Lundstein på telefon 41227610.

Hvis du har spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-Konsulent Mia Nordbeck Carlsson, Forsvarsministeriets Personalestyrelse på telefon 728 19937.

Ansøgningsfristen er den 23. juli 2023 og samtaler forventes gennemført umiddelbart herefter.

Vi vil bede dig om at søge stillingen via nedenstående link. Du opfordres til at vedhæfte dokumentation for relevant uddannelse. Du har også mulighed for at vedhæfte andre relevante dokumenter eller du kan medbringe disse ved en eventuel samtale.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

Beredskabsstyrelsen er en central del af Danmarks katastrofeberedskab. Vi udvikler samfundets evne til at forebygge og modstå ulykker, kriser og katastrofer.
Vi assisterer øvrige myndigheder, når der er behov for ekstra mandskab og/eller specialmateriel. Vi rykker også ud til akut opståede katastrofesituationer internationalt.
Gennem information, rådgivning, uddannelse og øvelser udvikler vi samfundets beredskab og krisestyringsevner i samarbejde med myndigheder, virksomheder og borgere.
Beredskabsstyrelsen har omkring 500 ansatte ved seks operative centre fordelt i hele landet, Bered-skabsstyrelsen Teknisk Skole i Tinglev og hovedsædet i Birkerød.
Beredskabsstyrelsen er en myndighed under Forsvarsministeriet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Beredskabsstyrelsen, Datavej 16, 3460 Birkerød

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 23-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=184350&DepartmentId=18959&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5873141

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet