Ydelsessagsbehandler til Aktivlovens område pr. 1. september 2023

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en engageret teamplayer, der brænder for høj faglighed og professionalisme, så er du måske vores nye kollega i Udbetaling?

Vi søger en ny kollega til vores ”kontanthjælpsteam” hvor vi lige nu er 3 sagsbehandlere. Vi forventer ansættelse den 1. september 2023.

Du vil blive en del af Administration og Udbetaling, som består af 25 dygtige medarbejdere, der blandt andet varetager sagsbehandling og udbetaling af forsørgelsesydelser til borgere og tilskud til virksomheder, bekæmper socialt bedrageri og løser administrative opgaver i tæt samarbejde med bl.a. Jobcenter.

Fælles for afdelingen er, at vi ønsker at styrke samarbejdet om kerneopgaven og yde en god service til borgere og virksomheder.

Om jobbet

Som ydelsessagsbehandler skal du medvirke til, at alle borgere bliver mødt med høj faglighed og professionalisme.

I tæt samarbejde med dine kolleger i afdelingen bliver du bl.a. ansvarlig for sagsbehandlingen af forsørgelsesydelser.

Du får en bred samarbejdsflade med kommunens andre centre. Det skal derfor falde dig naturligt at samarbejde bredt og konstruktivt, når der skal skabes gode løsninger for borgeren i spændet mellem lovgivning og praksis i en organisation med mange fagligheder og samarbejdspartnere.

Opgaver i din stilling

Vi søger indenfor sagsbehandling af aktivloven, herunder:

  • at yde råd og vejledning telefonisk ud fra en helhedsorienteret tilgang
  • at sagsbehandle ansøgninger om forsørgelsesydelser herunder bl.a. kontanthjælp, selvforsørgelses- og hjemrejseydelse, uddannelseshjælp og ressourceforløbsydelse
  • at sagsbehandle løbende sager på forsørgelsesydelser

Hvad vi forventer af dig?
  • Kommunal erfaring og erfaring med området
  • Erfaring eller kendskab til Kommunernes ydelsessystem KY
  • Du trives med borgerkontakt både personlig og telefonisk
  • Systematik, struktur og ansvarlighed
  • Gode formidlingsevner skriftligt og mundtligt
  • Har et afklaret forhold til myndighedsrollen
  • Engageret, handlingsorienteret og kan lide en arbejdsplads, som ikke står stille
  • En positiv indstilling til at indgå i tværfagligt samarbejde i forhold til fælles opgaveløsning
  • Relevant uddannelsesbaggrund
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret og sætter en ære i, at opgaverne er løst korrekt
  • At kunne yde god service til borgerne

Vi kan tilbyde:
  • En travl og spændende arbejdsplads, hvor vi har fokus på digitalisering og hvor samarbejde på tværs er en forudsætning for at lykkes.
  • Et højt fagligt niveau og et selvstændigt råderum.
  • Et arbejdsmiljø, hvor vi lægger vægt på samarbejde, udvikling og faglig sparring
  • En hverdag med højt til loftet og masser af humor
  • En arbejdsplads centralt i Lyngby - tæt på offentlig transport
  • Hjemmearbejde er en mulighed og en naturlig del af vores ”brand” som moderne, fleksibel og attraktiv arbejdsplads.

Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge, og vi har flekstid.

Du kan få yderligere oplysninger ved henvendelse til afdelingschef Dianna Dyrmose på tlf. 30 54 53 49 eller faglig konsulent Simon Jensen på tlf. 21 74 64 43.

Din ansøgning vedlagt bilag skal være Lyngby-Taarbæk Kommune i hænde senest torsdag den 29. juni 2023, kl. 12.00. Vi forventer at holde ansættelsessamtaler onsdag i uge 27.

Ansættelsesforhold
Fuldtid

Tiltrædelse
1. september 2023

Arbejdssted
Center for Unge, Borgerservice og Arbejdsmarked, Toftebæksvej 12, 2800 Kongens Lyngby

I Lyngby-Taarbæk bliver du del af et stærkt fagligt fællesskab med høje ambitioner i en organisation med ca. 4.000 medarbejdere, der alle arbejder med det fælles mål – at skabe værdi for borgere og erhvervsliv. Vi lægger vægt på god ledelse, trivsel, faglige og personlige udviklingsmuligheder, kreativitet og nytænkning samt balance mellem arbejdsliv og fritidsliv. Vi ser mangfoldighed som en ressource og værdsætter, at medarbejdere hver især bidrager med deres særlige baggrund, personlighed og evner.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Rudersdal Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Lyngby-Taarbæk Kommune, Toftebæksvej 12, 2800 Kongens Lyngby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-06-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2298&ERId=82498

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5850135

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet